Sveukupna kompenzacija na poslu

Kada razmisljamo o poslu i kompenzaciji koju primamo za nas rad, najcesce se koncentrisemo samo na cek koji primimo na kraju mjeseca, i zaboravimo na sve naizgled nevidljive beneficije, kao sto su: odmor, penzija, 401K, zdravstveno osiguranje itd. Kada pregovarate za nadoknadu za novi posao, treba uzeti u obzir i ove stvari, a ne samo „salary“.

Evo kako je moja ukupna nadoknada za rad raspodjeljena. 

  • Plata – 81% od ukupne nadoknade
  • Zdravstveno i zivotno osiguranje – 4% od ukupne nadoknade
  • 401K – 5% od ukupne zarade (dobijam 6% employer’s matching od moje godisnje plate)
  • Penzioni plan – 4% od ukupne nadoknade
  • Social Security & Medicare Benefits – 6% od ukupne nadoknade

Kao sto vidimo, vrijednost beneficija koje mi daje moj poslodavac su dodatnih 25% od vrijednosti moje plate. Pored mog stalnog posla, imam i svoju malu kompaniju za razvoj softvera. Posto u ovom slucaju sam moram da vodim papirologiju, shvatio sam pravi znacaj ovih „nevidljivih“ beneficija, o kojima i ne razmisljamo kada radimo za nekog drugog, vec smo navikli da nam ih poslodavac obezbjedi, kao da te beneficije nista i ne kostaju. Pisacu uskoro vise o mojim iskustvima sa prednostima i manama osnivanja svoje kompanije.

Оставите коментар

Објављено под Posao

Постави коментар